2007-05-02

Denna underbara Strandpromenad

(Klicka på bilderna så blir de större)


Några gånger har jag fått frågan: "Vem kom med idén till Strandpromenaden"? Idén har nog funnits länge men jag undrar om det ändå inte var Marit Haugen som genom en motion i kommunfullmäktige sådde fröet til vår härliga Strandpromenad.

Äras den som äras bör så tills jag blir övertygad om något annat vill jag därför hylla Marit för denna strålande idé. Jag går inte på Strandpromenaden varje dag, långt ifrån, men då jag gör det kan jag inte annat än att njuta. Detta är ett unikt projekt där Uddevalla kommun, Uddevalla Näringsliv och Uddevallaborna har arbetat mot ett och samma mål. Visserligen var det en och annan som knorrade över att det skulle bli alldeles för dyrt men nu hör man jämnt kommentarer som: "Det är värt varenda krona!".

I kväll var det ett alldeles fantastiskt väder. Solsken, varmt och vindstilla på fjorden. Vad kan man mer begära? //

1 kommentar:

  1. Hej igen, vem som var först vet inte jag men jag minns tydligt att socialdemokraterna med Lennart Johansson väckte en motion om en strandpromenad och jag tror att det var på 1980-talet. En mycket stridbar moderatkvinna ledde motståndet, jag har just glömt hennes namn och bäst är nog det i dagens läge, och hon lyckades stoppa projektet.

    Vänliga hälsningar

    Ulf G.

    SvaraRadera