2007-05-12

Förbannelse över Thulekajen?



När jag hittade den här bilden i min dator undrade jag förstås om det vilar en förbannelse över kajen på den norra sidan av hamnkanalen? Jag har ingen datering av bilden men båten ligger vid Thulekajen inte så långt ifrån de tidigare förlisningarna på den här bloggen. Båten är som synes från Köpenhamn och jag har ett svagt minne av att virkeslasten ombord försköt sig. Alternativt kan man tänka sig att man lastat båten så att tyngdpunkten blivit för hög och att den därför kantrade. Tur var väl ändå att den lade sig in mot kajen, som tog emot.//

2 kommentarer:

  1. Precis vad jag misstänkte. I nästa omgång av Svenska slag (om det blir någon) borde vi sjösätta en båt vid kajen och se hur många minuter den flyter.

    SvaraRadera
  2. Ja, där är vanligtvis tomt på båtar vid kajen, så det kanske ligger någonting i det?

    SvaraRadera