2007-09-02

Comhem allt sämre


Sedan i går ser det ut så här i min TV på den plats där Eurosport sändes. Eurosport har lyfts ut till förmån för TV4 Sport.

Det tycker jag var ett riktigt dåligt beslut av Comhem. Eurosport har funnits med mig i decennier och har alltid haft mycket att titta på för en idrottens "allätare". Därtill har Eurosport några av de allra bästa kommentatorerna.
Sveriges i särklass bästa sportkommentatorer är cykelexperterna Anders Adamsson och Roberto Vacchi som underhållit mig i Eurosport genom många Tour de France och andra tävlingar.

Jag har läst om den nya TV4 Sportkanalen på TV 4:s hemsida och är inte imponerad. I går och i dag har det, när jag slagit över till TV 4-Sportkanalen, sett ut så här. De sänder så kallade "idrottsfilmer" mellan några ointressanta fotbollsmatcher från något hörn av Europa som man inte känner till.

Riktigt tråkigt beslut av Comhem således, men det är väl pengarna som styr. Det blir väl till att skaffa digitalbox, fast det bär mig emot då jag redan har många icke sevärda kanaler.//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar