2008-07-05

Blues skall inte avnjutas på avstånd

Vad glada vi blev för några år sedan då Bluesfestivalen flyttade från Margretegärdeparken till Museiparken. Det är helt OLIDLIGT att höra bluesmusik på avstånd en hel dag.

Som tur är har festivalen och motocrossfesten på Glimmingen varit samma dag på senare år. Men så flyttade som sagt bluesen till Museiparken och allt var frid och fröjd. Tills i dag.

Väl hemkommen från Glimmingen skulle jag äntligen avnjuta kaffe, som jag inte kunde få tag i på Glimmingen. Men, så fort jag slagit mig ner på balkongen med det efterlängtade kaffet drar bluesen igång. Vinden ligger i år exakt i riktning från Museiparken och mot Skolgatan. Hoppas de inte tänker hålla på hela kvällen, men det gör de väl?//

7 kommentarer:

  1. Jobbig semester!?

    SvaraRadera
  2. Nja, ylandet från bluesen upphörde rätt snart. Missförstå mig inte, jag gillar att spisa blues men då bör man vara på plats.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Jag rullade hemåt vid sjutiden, då var det slut ute, efterfest på Riverside tydligen.

    SvaraRadera
  5. Det e väl gött det händer nåt i den här stan för en gångs skull och bor man centralt får mman räkna med lite liv då o då. sann blues älskare

    SvaraRadera
  6. Varför gick du då inte dit och avnjöt bluesen, om du nu gillar det och i synnerhet på nära håll? ;-)

    SvaraRadera