2008-07-09

Händer och mat












I går när hustrun och jag skulle äta lunch på Gustafsbergs Badrestaurang dök två gamla regementskamrater upp precis lagom. Vi slog oss ner tillsammans och det blev en både god och trevlig lunch. Vi har träffats förr så där spontant och det är fantastiskt att då två eller fler gamla kolleger träffas så blir det genast prat om en massa gamla minnen. Kort sagt - vi hade kungligt roligt och tiden bara gick...
Vi skojade också om den enes (han till vänster) ovilja att bli fotograferad i Bohusläningen när han satt och åt en gång. På fotografens fråga om han fick ta en bild på honom svarade han nekande, men sa att : "Du kan få ta en bild på mina händer".
Och så kom det sig att han var med på bild i Bohusläningen men ändå inte. Annars ser vi honom rätt var det är på bild i tidningen när han är ute i skogen och tittar på någon vargspillning (nu senast). På bilden här ovan har han just fått in badrestaurangens ljuvliga kålpudding.
Den andre är inte så ofta på bild i tidningen men det händer att även han tar sig ton via debattinlägg och då till vargens försvar. På bilden ovan tänker han just sätta kniv och gaffel i badrestaurangens dito ljuvliga laxkotlett.
Vilka de båda herrarna är? Ja försök att gissa det, den som kan!//

6 kommentarer:

  1. Jag återkomer om vargeländet på min blogg då småmingom.- Law

    SvaraRadera
  2. Haha, så passande, jag länkar till dina bilder idag.

    SvaraRadera
  3. På modet i bloggvärlden, är att dela ut Award, ja jag vet det är fånigt, men också liiiite kul.
    DU har fått ett av mig, i alla fall.
    http://fritturhjartat.blogspot.com/2008/07/awarden-gr-vidare.html

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Han till höger har rysk bordsskick man håller inte kniv och gaffel på det sättet.
    Jüri

    SvaraRadera
  5. Kan det vara Höök & Nordlund måhända...?

    SvaraRadera
  6. Höök (till vänster) var rätt men inte den andre.

    SvaraRadera