2008-07-07

"Nabrinken" - Uddevallahumorn har slagit till


I dag då jag cyklade längs Strandpromenaden såg jag inte att det kommit upp en ny skylt på den lilla rastplatsen där Strandpromenadens träbrygga ansluter till Bodele badplats.
Från alla första början trodde jag att detta var en medvetet planlagd rastplats. Men projektledaren Claes Nabrink berättade för mig att det egentligen är en tryckbank. Det gör egentligen inget för den tjänar ändå bra som rastplats. Jag har många gånger sett människor som tar sin fikarast där, ja till och med grillar. Och kommunala bänkar har satts upp.
Men som framgår av skylten, som måste ha satts upp under eftermiddagen, har tryckbanken fått sitt namn. Kommunens tekniska kontor, som väl sällan ges möjlighet att skämta, har här lyckats få till det. Jodå, det FINNS en Uddevallahumor. Och nu vet vi var Nabrinken ligger.//

1 kommentar: