2008-08-19

Stadsvandringar



(Foto Susann Sannefjäll)

Nu blir det stadsvandringar igen. Fast ni som varit observanta vet att det faktiskt pågått vandringar varje onsdag under sommaren. Bohusguiden Lena Sandell har lett dessa och det tycker jag är jättebra. Själv har jag alltid undvikit vandringar under min semester, så det är jättevälkommet att Lena tagit detta initiativ.

I morgon onsdag kolliderar emellertid våra stadsvandringar. Vi har ovetande av varandra planerat vandringar i stort sett samtidigt. Hennes börjar vid Turistbyrån kl 18 och min vid Bohusläns museum kl 18.30. Jag pratade med Lena som hastigast häromdagen och vi konstaterade kollissionen. Lena sa att hon därför guidar på engelska för turister och uppmanar övriga att delta i min vandring. Hur som helst så börjar jag vid museet på utsatt tid.

Och nästa onsdag, den 27 augusti, leder jag nästa vandring. Då är det start vid Margretegärdeparken kl 1830. OBS! att jag någonstans sett en uppgift om att jag även då skall starta vid museet men det är alltså fel. Antagligen kommer jag att vänta in dem som eventuellt kommer till museet medan de förflyttar sig till Margretegärde. Så starten kanske då blir ca 18.45. Men vi får se vad som händer. Jag kommer att ha telefonkontakt med museet och får besked den vägen.

VÄLKOMNA! //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar