2009-03-24

Flygradar live

Insänt av Christian Vestergaard:

"Kunde i kväll kika på en BOEING 737-800 som tog sin rutt från Oslo, Gardermoen till Kastrups flygplats i Köpenhamn. Detta charterflygplan för affärsmän (189 stolar) från norska flygbolagen Norwegian flög närapå rakt över Uddevalla vid tidpunkten 20.36 (svensk normaltid) denna kväll.

Jag använde mig av en handhållen båtkikare vid observationen. Hittade nämnda BOEING med lätthet i sydvästlig riktning mot den stjärnklara kvällshimlen tack vare länken www.flygradar.nu som Gunnar Klasson refererade till för en månad sedan.
Gunnar du hade visst fått länken av en "Flygintresserad kungälvsbo". Kan verkligen rekommendera ovannämnda länk om man är lite intresserad av aviatörhobbyn.

Vh Christian Vestergaard "


Ja precis! Och apropå detta fick jag nyligen frågan hur det gick med mitt tips till norska VG (Verdens Gang) om flygplanet som återvände till Gardermoen. Jag blev ju utlovad ett honorar. Läs om detta här http://uddevallare.blogspot.com/2009/02/flygplan-over-sverige-och-skandinavien.html

Jodå! Några musklick, två skärmdumpar och några rader till VG inbringade häromdagen ett honorar på 750 SEK (600 NOK) till mitt konto. //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar