2011-08-16

Peter Öström på blixtvisit

I dag dök plötsligt Peter Öström upp på Gustafsberg. Uddevallabloggens läsare känner honom från Haiti där han lever och verkar sedan många år. Vid den stora jordbävningen för några år sedan gick mina tankar direkt till Peter.

Ekoredaktionen vid Sveriges Radio ringde upp mig och frågade om jag hade hört något från honom. Jag hade kanske utgått ifrån att jag inte skulle kunna få någon mejlkontakt, men jag skickade i alla fall iväg ett mejl och fick strax svar att han och familjen hade klarat sig från jordbävningen.

Sedan ville Bohusläningen ha hans mejladress och detta ledde i sin tur till några artiklar om den f.d. Uddevallabon i det jordbävningsdrabbade landet.

Och idag när jag stod vid brevlådan tutade en bil på mig. Det var Peter som i all hast skulle visa sina anhöriga runt på Gustafsberg. Kul att äntligen få ses "live"! Han återvänder om en dryg vecka till Haiti.  //

1 kommentar:

  1. tjena Peter ,, hoppas Jörgen Kongstad läser detta dina gamla arbetskolleger från Ch. Thorburn & co det är bara jag kvar, delade nästan skrivbord med ubergemundigen Kapitän Hans Strodl. Håppas resten av livet går väl, du vet vem som önskar. Kära hälsningar. alla i livet....

    SvaraRadera