2011-09-12

Sandra Hansson blir Uddevallabo

Dubbla Vasaloppssegraren Sandra Hansson blir Uddevallabo. Hon har precis köpt hus i staden och kommer säkerligen att vistas mycket i det under barmarkssäsongen.

Till Uddevallabloggen säger hon att  hon som tidigare planerar att fortsätta sin karriär med långloppen, som blivit hennes signum. Lägenheten i Oslo behåller hon därför då hon har närmare till snöträningen där.

Här på Uddevallabloggen har hon tidigare skrivit att hon gillar Uddevalla och att när hon har avslutat skidkarriären så skall hon slå sig ner här.

Husköpet får ses som ett första steg i den riktningen.  //

3 kommentarer:

  1. Välkommen hem Sandra! Kul att du blir Ua bo.
    Tycker du är en fantastisk idrottskvinna. Jag uppmanar alla Uddevallabor att besöka Skisandra.com. Mycket bra sida. Din glädje,värme och kraft ger oss andra livsglädje. Tack Sandra och lycka till med skidåkningen.

    SvaraRadera
  2. Lycka till i vinter. Du ger mig inspiration att träna skidor. Uddevalla är en härlig stad. Du kommer att trivas här. Välkommen!

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer! De värmde mitt hjärta! Uddevalla är en fin kommun som erbjuder mycket. Havet, fina skogar (Herrestadfjället), mysig stadskärna och alla möjligheter på Torp Köpcenter. Uddevalla har också ett rikt föreningsliv med något för alla intressen. Har tidigare bott i Bäckefors, Torsby, Mora, Uppsala, fem år i Uddevalla, Göteborg och Oslo. Men Uddevalla är min favorit.
    Kul att ni blir sugna på att träna, det är ju så härligt och bra! Vill ni följa mig så kika in på www.skisandra.com

    SvaraRadera