2012-07-13

När man får oväntat besök - i dubbel bemärkelse

I eftermiddags då jag satt på mitt kontor i Skolhuset på Gustafsberg och funderade på om jag skulle sluta för dagen klev det in två glada herrar på mitt rum. Facebookvännerna Jan Johansson, t.v. och MAtts Willborg. Jan är från Uddevalla och MAtts från Stockholm, men uppväxt i Uddevalla. Jan träffar jag ibland men MAtts mest på sociala medier.

När de skulle gå tyckte vi att vi ville fotografera oss tillsammans men hade ingen som kunde hålla i kameran så att vi var med på samma bild.
Då kom det ett par personer gående så vi frågade om någon av dem kunde ta bilden? Mannen till höger om mig tog således ovanstående bild. När det var gjort sa han - "Jag heter William Nimb, säger det namnet dig någonting?"

Om det gjorde! Min mor pratade ofta om William och hans mamma och jag tror att de hade kontakt genom åren. William och jag är nämligen födda på samma dag, den 12 augusti 1945, och delade rum på Uddevalla BB. Vad jag vet har vi inte setts sedan dess men kul var det att han gav sig till känna. Det blev ett kort möte men det kan ju bli ett längre senare. Och självklart blev det en bild på de två jämngamla tillsammans.  //

3 kommentarer:

  1. Vilken lyckad dag det blev för dig. Fredagen den 13 ingen otursdag inte. Roligt att återse gamla vänner.

    SvaraRadera
  2. Trevligt att se tre herrar på gott humör, hoppas mötet blev trevligt! Hälsning från fjärde hjulet under vagnen ;) peterH

    SvaraRadera
  3. Vilken överaskning! Trevliga herrar. Gunnar sprider kunskap och glädje. Tack Gunnar.

    SvaraRadera