2012-08-13

Utsiktslöst på Kålgårdsberget

Häromsistens kunde vi läsa i Bohusläningen att det pågick skogsröjningsarbeten på Kålgårdsberget. Bl a deltog hästen Timus och hans husse i arbetena då det var för brant för traditionella skogsmaskiner. Några dagar senare fick jag ett mejl om att det nu hade blivit så fint på Kålgårdsberget, så med ¨kameran i högsta hugg begav jag mig dit för att beskåda den nya utsikten från bergets topp.

Men ack så besviken jag blev! Det hade växt igen ännu mer än sedan jag var där senast och det kan nog vara några år sedan.

Den omtalade skogsröjningen har istället skett runt Kålgårdsbergets tennisbanor och det var i och för sig behövligt. Men vi har sådana fina berg i Uddevalla att det borde röjas runt utsiktspunkterna och Kålgårdsbergets högsta topp är definitivt en sådan.

Jag vet inte vilka de fortsatta planerna är men jag hoppas att man röjer även på toppen då man är så nära.  //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar