2012-11-08

Agnebergsgymnasiet 150 år den 12 november

Uddevalla Elementarläroverk för gossar. Invigt den 12 november 1862.

På måndag är det exakt 150 år sedan Agnebergsgymnasiets äldsta skolbyggnad invigdes. Dagen till ära inbjudes till en berättarafton i den gamla fina aulan kl 18.00. Det blir Sten Torgerson och jag som kommer att hålla i programmet.

Jag inleder med att berätta om skolans invigning och hur Uddevalla såg ut det året och så blir det en del bilder från skolan. Sedan kommer Sten Torgerson att berätta om sina 50 år vid skolan som elev, lärare och slutligen rektor.

Vi kommer också att få se en unik film (sju minuter) om en skolresa till Oslo på 1950-talet. Det blir så klart en hel del nostalgi. Läs bara ordningsreglerna från slutet av 1950-talet. De väcker en hel del minnen, eller hur?
Det är fri entré och alla är välkomna! Kl 18.00

4 kommentarer:

  1. Olle Lundgren2012-11-08 21:03

    Gunnar!
    Finns det möjlighet att Du lägger ut filmen om resan till Oslo på bloggen. Det vore väldigt trevligt, eftersom jag var med på en resa till Oslo och jag har inget minne av att det var flera.
    Hälsningar
    Olle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall undersöka om det går.
      Mvh
      Gunnar

      Radera
  2. Vid vilket klockslag ???

    MVH

    Per N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för påminnelsen. Har skrivit in kl 18.00 nu

      Radera