2013-02-27

Ännu mer om Väst-Expo

Insänt av Einar Fredriksson:


"Hej
Denna veckan har jag läst i din blogg om Väst-Expo. Jag kommer ganska väl ihåg dessa utställningar. Jag var väl ungefär 12-14 år när de fanns. Jag fick tillstånd av min mor att besöka ett par stycken. Jag åkte tåg från Tanum. Jag tyckte tivolit var roligast,framför allt om det var bilar eller flygplan som åkte runt och man själv kunde styra höjden. Når den skulle stanna gällde att vara högst upp och inte röra spaken, då tog det längst tid tills det slutade!. Jag minns väl när den gamla bilen gick i backen, jag står i den publiken som visas på bloggen. Platsen var om jag inte minns helt fel, i närheten av gamla filmskjutbanan.
Jag minns lika väl den talande roboten "Zabor" som kunde tala. Det var nog sista året jag var på denna utställning . När utställningen var i parken besökte jag den inte.
Med hälsning
Einar  ""

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar