2014-01-12

Gumperöd i dag

Insänt av Sten-Åke Meister:

"Hej Gunnar,
Jag läser din blogg med stort intresse och häromdagen läste jag om Gumperöd uppe på Herrestadsfjället. Jag är uppväxt "på Herrsta" som vi sa och var som ung titt som tätt uppe vid trakterna kring Krokevattnet.

Jag har sett lämningarna efter gården Gumperöd tidigare så därför var det roligt att få läsa historien om den. Igår åkte jag och min hustru dit upp och vandrade och tog lite kort på det som finns kvar av gården. Den pampigaste lämningen måste ju vara den fina stenbron som Hasselgren byggde (enligt inlägget hette han så).

Man får ju beundra de människor som byggde och verkade och levde uppe i dessa obygder, men man undrar ju lite va de levde av...
Hälsningar Sten-Åke Meister"
Läs det förra inlägget om Gumperöd genom att klicka på denna länk http://uddevallare.blogspot.se/2014/01/gumperod-pa-herrestadsfjallet.html#links

1 kommentar:

  1. Gillar just detta att ta kort på svunnen tid och föreviga något som varit. Gud så dumt det lät men dåtiden kan fascinera mej. Just att promenera och fundera och ta kort på platser där människor levt en gång i tiden. Tack för bilderna

    SvaraRadera