2014-01-16

Sensation på Gustafsberg

Jodå, tro det eller ej! Efter 59 dagar utan fast telefon har vi nu fått den inkopplad. Det har varit oändliga turer i telefon med Telia och Relacom. Det har tagit timmar i anspråk. Jag skulle kunna skriva en hel roman om det.
Och så visade det sig att felet var, precis som jag trodde, i den här skarven på husknuten till huset där vi bor. Att dra ny ledning fick inte Relacomteknikerna göra, bara laga det trasiga. Koppartråden skall fasas ut.

Flera i Telias kundsupport har engagerat sig det skall sägas. Och ett särskilt tack till Setayesh K Vukusic för hennes engagemang!  //

5 kommentarer:

  1. Inget ovanligt fenomen som uppstår när en operatör inte längre har helhetsansvaret för sin verksamhet utan lägger ut delar på underleverantörer. Jfr kaoset i järnvägstrafiken.

    SvaraRadera
  2. Tänk vad det funkade bra på Televerkets tid.

    SvaraRadera
  3. Jag tror det var lika svårt att få något gjort även förr i tiden. Man ska hävda sig och inte tro att man vet något. Helst bara sitta och vänta, vänta, vänta

    SvaraRadera
  4. Jag tror nog det var lika svårt att få något gjort även förr i tiden. Det värsta man kan göra är att hävda att man vet var felet ligger, då ska man lära sig att tiga still och vänta, och vänta och vänta

    SvaraRadera
  5. Precis samma sak hände mig. Hoppas du får ersättning.

    SvaraRadera