2014-09-30

Från ruckel till drömvilla

För ett par år sedan var jag uppe på berget mellan Asplundsgatan och Jörgens gränd och fotograferade det här rucklet. När vännen Joachim och hans fru senare köpte det och tänkte restaurera det var det nog fler än jag som trodde att de tog sig vatten över huvudet.
Desto roligare att de nu har genomfört sitt drömprojekt. Jan Aronson har följt renoveringen och skickat in den här bilden från tidigare i år.
Foto Jan Aronson

Och nu har det gamla rucklet blivit en drömvilla i ett drömläge ovanför Bäveån. Uddevallabloggen lyfter på hatten för en enastående renovering!
Och Jan Aronson vore inte Jan Aronson om han inte också bjöd på ett äldre fotografi av huset på sitt berg.  //

5 kommentarer:

  1. Går ofta den vägen förbi där, jättefint gjort. Roligt när det blir omhändertaget och blir fint igen.
    "Uddevallabo"

    SvaraRadera
  2. jäkligt fint! jag hörde nåt intressant, att det skulle vara är samma arkitekt till detta huset som ritade funkishuset på regattavägen 10, färdigt för ett par års sen, som bla omnämndes som liknande krematorium på den här bloggen....snacka om olika hus!

    tobbemannen

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt projekt - Grattis !

    SvaraRadera
  4. Det är samma arkitekt som ritat husen, visar på en schysst bredd och kreativitet...

    Hälsningar

    Joachim

    SvaraRadera
  5. Stefan Grip heter arkitekten! Kustbyggarna är det som genomfört renoveringen. http://www.kustbyggarna.se/index.asp Väldigt begåvad man, och även min far!

    Nästa gång ett nybyggt/renoverat hus lägst upp på bloggen tycker jag att namn bör uppges i texten :)

    Mvh,
    Jennie Grip

    SvaraRadera