2015-02-25

Vilka är gubbarna?

Den här bilden diskuterades en hel del på kvällens berättarafton. Det var inte många av männen som kändes igen. En såg jag direkt och det var den legendariske idrottsledaren Arndt Winberg. Han står tredje man från höger i bakre ledet. Även tredje mannen från vänster tycker jag mig känna igen. Kan det vara Åke Seinknecht?

Men vilka är de andra? Och vad är det för en grupp? Idrottsmän? Arbetskamrater? Det vore kul om Uddevallabloggens läsare kunde fylla på uppgifter om bilden.  //

5 kommentarer:

  1. Jag känner inte igen någon utom just Winberg, men att döma av uppställningen för fotografen tror jag att det är f d fotbollsspelare som har någon form av jubileum.
    Bo i Kalmar

    SvaraRadera
  2. Tror mig känna igen tre av herrarna bland de knästående. Längst till vä ? Olsson och var vaktmästare i Folkets Hus, nr 3 fr.v. ? Bäck som bodde i Kapelle och arbetade i kommunen, och nr 5 fr.v. ? Lyngstam som bodde på Föreningsgatan och var pressare på Tiger
    P-O

    SvaraRadera
  3. Anita Canderhed2015-03-28 15:00

    Detta fotografiet skickade jag in till Gunnar Klasson för några år sedan. Jag undrade då om någon kände igen "gubbarna", men det var inte så många svar då.
    Det är en skolträff. Läraren är den stående mannen i randig kostym och slips. Min far, Thörner Zachrisson, är nr två sittande till vänster.

    SvaraRadera
  4. Anita Canderhed f Zachrisson2015-03-28 15:18

    Gunnar! Jag blir lite förvånad varför du tar upp detta igen? Det är varken idrottsmän eller arbetskamrater, utan som jag skrev tidigare för några år sedan, en träff mellan gamla skolkamrater och en lärare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anita! Inför berättaraftonen i veckan dök bilden upp. Jag minns inte att jag haft den på bloggen tidigare men så bra att du påminner mig. På berättaraftonen knäckte vi de flesta namnen och jag önskar bara att jag hade tid att skriva upp dem.

      Radera