2015-03-31

Brevet från Kommunledningskontoret till Gustafsberg tog vägen via Övertorneå

Eftersom jag är vigselförrättare får jag ofta brev från Kommunledningskontoret på Stadshuset. Det fick jag idag också, men jag höjde på ögonbrynen då jag råkade se stämpeln på baksidan av kuvertet. Övertorneå 2015-03-30, dvs igår. Övertorneå ligger vid finska gränsen, vid Torne älv, 1360 km bilvägen från Uddevalla. Lite längre än de 8,5 kilometrarna från Stadshuset till Gustafsberg.

Jag kollade med avsändaren på Kommunledningskontoret och brevet skickades därifrån den 20 mars. Högst märkligt att ett brev kan ta en sådan väg. Hur är det möjligt? Det hade varit väldigt intressant att få veta.

Och någon på Posten i Övertorneå har väl också undrat och satt dit stämpeln!!  //

4 kommentarer:

  1. Det var ju inte bra att det fanns en stämpel på, så det avslöjades hur posten fungerar i det centraliserade samhället.
    Folk ska inte få reda hur mycket dumheter det finns.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar få brev som är eftersända från Sandarne.

    SvaraRadera
  3. Det är nog risk för att portot kommer att höjas kraftigt pga ökade transportkostnader. Om man nu inte byter ut postanställda mot Fas3-praktikanter för att få ned de ökande utgifterna och på så sätt bibehålla vinsten i företaget...

    SvaraRadera
  4. Tre brev senaste veckorna har gått till grannar...

    SvaraRadera