2015-04-21

Uddevallabloggen fyller åtta år idag

Idag fyller Uddevallabloggen åtta år. Kan inte fatta att det gått så många år och det är inte många dagar utan minst ett inlägg, ibland två.

Alltihop började med att jag mer av en slump upptäckte att jag i mitt Googlekonto hade Blogger som är bloggverktyget som jag använt sedan dess.

Allra första inlägget, 21 april 2007, handlade om NU-sjukvården. Sedan dess har den varit en enda lång följetong här på bloggen och dessvärre också i verkligheten

Och tills ikväll har folk klickat på Uddevallabloggen drygt 2 642 000 gånger. Vem hade kunnat tro det? Och detta är det 4 384:e inlägget.

Draghjälp fick jag från början av Bohusläningen som lade ut länken till Uddevallabloggen på sin nättidning. Många läsare kom således via Bohusläningen.

Allt eftersom har antalet besökare på bloggen ökat stadigt och numera länkar jag alla nya blogginlägg på min tidslinje på Facebook och det har ytterligare ökat intresset. Sedan en tid lägger jag också ut gamla inlägg i Facebookgruppen "Du vet att du är från Uddevalla....". Det har också ökat intresset.

Ibland sinar mina idéer och då får det bli en gammal Uddevallabild. Gärna då som en bildgåta.

Ibland är Uddevallabloggen före "gammelmedia" med rena nyheter och det är extra roligt. Någon enstaka gång har jag också fått credit för det.
I Blogger finns det mycket statistik som den här tabellen exempelvis. Den visar var bloggens läsare finns. Att Sverige är den största gruppen är ju ganska självklart, men Ryssland på fjärde plats? Jag har alltid undrat vem/vilka som sitter där och följer Uddevallabloggen.

Framtiden då? Jo, jag har inga direkta planer på att lägga ned bloggen och så länge den väcker intresse så fortsätter jag.  //

16 kommentarer:

  1. Grattis Gunnar!!! Tack för att du ger oss nyheter om vår hemstad var i världen vi än befinner oss.

    SvaraRadera
  2. Läser många bloggar. Ingen når din klass. Rock on Gunnar! Du är bäst. Stort Grattis!

    SvaraRadera
  3. Jag blir förskräckt, när jag läser att det är åtta år sedan jag först kommenterade i bloggen. Måste ju alltså ha blivit 8 år äldre, jag med.
    "Tiden går så fort så".
    Lycka till i fortsättningen, Gunnar ! önskar C-M Norrman.

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt sitter i Spanien o följer din blogg.
    Lite kul att hålla sig uppdaterad om hemstaden.

    SvaraRadera
  5. Underbart bra att du fortsätter, Gunnar. Som gammal Uddevallabo i den s k förskingringen älskar jag att titta in till bloggen mer eller mindre varje dag var jag än befinner mig. -loa

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen! Den bästa bloggen, kemiskt fri från sentimentalt tjafs, intressant lokalhistoria och nyaste nytt.
    Skönt att vi får fortsätta att ta del av den.
    Maj-Britt Jonasson

    SvaraRadera
  7. Grattis Gunnar! Tack för glädjen du ger oss med bloggen varje dag. Bohusläningen kan slänga sig i väggen.

    SvaraRadera
  8. Grattis Gunnar!
    Det går inte en dag utan en koll på bloggen...
    Fortsätt och mata oss med (lokal) kultur!

    Lars

    SvaraRadera
  9. Stort Grattis!
    Ryssar har väl alltid velat ha koll på vad som händer i den kapitalistiska delen av världen:-)

    SvaraRadera
  10. Grattis, denna blogg är guld värd för en som lämnade staden för 40 år sedan, men fortfarande vill hålla kontakt. Tack Gunnar!

    SvaraRadera
  11. GRATTIS - Det är alltid lika intressant att gå in och kika. Du räds inte av att ta upp fakta och det är verkligen uppskattat. Din blogg tar upp det mesta som rör Uddevalla. Ja, må han leva uti hundrade år! Hipp hipp hurra

    SvaraRadera
  12. Gunnar, du är en verklig Uddevalla-kämpe!
    Håll ställningarna i minst åtta år till, grattis!
    Matts W

    SvaraRadera
  13. Gunnar, du är en verklig Uddevalla-kämpe! Intressanta nyheter och saklig information, alltid lika givande att läsa dina inlägg.

    Håll ställningarna i minst åtta år till, grattis!

    SvaraRadera
  14. Tack för en trevlig blogg! Tryter idéerna så oroa dig inte, våra kommunpolitiker och deras tjänstemän fyller snart på ämneslistan;-) Därimellan kan du alltid fylla på med intressant lokalhistoria och vad ni har för er ute på Gustafsbergsstiftelsen.

    SvaraRadera
  15. Följer dig fortfarande med intresse och vi ses väl fysiskt när det åter ljusnar.
    -anonyme Bengt

    SvaraRadera
  16. Grattis! och så skönt att det finns en länk som når ut till allmänheten där även obekväma sanningar kan komma fram! Det spelar roll!
    carina

    SvaraRadera