2017-09-01

Fem anhållna för guldrånet

Bohusläningens webbupplaga skriver idag att polisen i natt har gripit fem personer för rånet mot guldbutiken Golden House igår. Det skall vara de två gärningsmännen och tre medhjälpare. Gripandena har kunnat ske tack vare bra vittnesuppgifter och inre spaning. Alla fem är kända av polisen sedan tidigare.

Mitt samtal med polisen inleddes 12.35 enligt loggen i mobilen och varade i åtta minuter. De tog iakttagelser om mina observationer och särskilt då signalementen på gärningsmännen. Jag blev sedan kvar på platsen nästan en timme. Återvände till bilen på Södra Hamngatan kl 13.32. Sista biten fram till bilen ser jag en kille som sitter i bilen bredvid min och stirrar på mig.

Jag har ingen aning om detta har något som helst med rånet att göra men jag börjar fundera över om rånarna har haft medhjälpare, som kanske till och med var på plats bland oss andra?

Hur som helst så har polisen gjort ett imponerande jobb som så snabbt kunnat gripa dessa personer, om de nu är gärningsmännen. Jag tänker också på mannen som snabbast av alla fattade att det var ett rån på gång och som vräkte omkull vespan och tog nycklarna. Han är en hjälte.

Så här skriver polisen idag på sin hemsida:
 //

4 kommentarer:

  1. Skotermoped, scooter, mc, eller moped - inte vespa.

    Mvh Språkkonstapeln

    SvaraRadera
  2. Polisen: Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat av polisen, nu hoppas vi bara att rättsväsendet skall göra sitt jobb också. Risken är att dessa personer är ute och gör nya brott inom en väldigt snar framtid.

    SvaraRadera