2020-03-24

Yrkesarbetat i 55 år

Det här bladet fick jag häromdagen från Lars-Åke Heidengård på Bohusläns Föreningsarkiv. Det är från Plutonofficersföreningens handlingar som förvaras i arkivet. Lars-Åke hade uppmärksammat att jag blev anställd på Bohusläns regemente den 20 mars 1965. I fredags var det exakt 55 år sedan jag anställdes. Jag hade då gjort värnplikten 1964-65 på BSI, dvs Befälsskola I (I:et står för instruktör) och blev nu anställd på IS 1 (Instruktörskola 1). Efter IS 1 blev jag furir och efter genomgången AUS (Arméns Underofficersskola) blev jag som synes sergeant den 1 september 1969.

När jag tänker på saken så är det svårt att ta in att jag faktiskt yrkesarbetat i 55 år. Vart har de åren tagit vägen? Om man tänker efter så har det faktiskt hänt en hel del under åren. Kanske räcker det till mina memoarer?  //

3 kommentarer:

  1. Go for it, troligtvis ingen kioskvältare men ett antal tusen trogna läsare finns det väll.

    SvaraRadera
  2. Problemet bli att det blir många sidor. Så mycket som hänt dig!

    SvaraRadera
  3. Jag var med på BS1 med kapten Hernek fanjunkare Gårdlöv och furir Andersson stämmer dessa namn.Flyttade sedan till 6:e kompaniet på hösten.

    SvaraRadera