tag:blogger.com,1999:blog-6221268604317871065.post1838007617685715995..comments2024-03-27T11:58:51.207+01:00Comments on uddevallabloggen.se: Kepsbussen på besökGunnar Klassonhttp://www.blogger.com/profile/11731491397710169222noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-6221268604317871065.post-43464639262461680522013-08-28T12:58:48.383+02:002013-08-28T12:58:48.383+02:00Hej
Jag vill köpa en sådan buss, vill du sälja ?Hej<br />Jag vill köpa en sådan buss, vill du sälja ?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6221268604317871065.post-48966262875221885362011-11-18T22:48:43.272+01:002011-11-18T22:48:43.272+01:00Tjänare...
Bussen på bilden kommer från Östersund....Tjänare...<br />Bussen på bilden kommer från Östersund. Går som en klocka. Nya kolvringar nya foder. Nybesiktigad UA. Drar 2.45L/Mil. på eget bevåg har jag strypt den på 90 knyck. Har en till som kommer från Halmstad. Mats..du var påläst :)<br /><br />Hälsningar chauffören PederAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6221268604317871065.post-32687764006511020902011-11-05T00:38:50.715+01:002011-11-05T00:38:50.715+01:00Ändå ingenting i jämförelse med P.A. Hanssons buss...Ändå ingenting i jämförelse med P.A. Hanssons buss under krigshotet.G. BirgersonAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6221268604317871065.post-64985490048194471822011-11-03T16:47:17.902+01:002011-11-03T16:47:17.902+01:00Denna fd militärbuss ingick i en serie på 85 bussa...Denna fd militärbuss ingick i en serie på 85 bussar till Försvaret åren 1969-71. De var byggda på Volvos lastbilschassi F86 med karosser från Hägglunds i Ö-vik. Drivlinan bestod av en 6.7-liters turbomatad dieselmotor på 170 hk och en 8-växlad låda av rangetyp. Baktill fanns stora dörrar för att bussen snabbt skulle kunna rensas på 37 av sina 41 säten och omrustas till sjuktransportfordon för 24 bårar. Tackräcket klarade en last på 1000 kg. <br /><br />Hälsn.<br />MatsAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6221268604317871065.post-21739022209267331632011-11-02T19:51:58.969+01:002011-11-02T19:51:58.969+01:00Hej Thomas! Kul att få livstecken från gamla I sju...Hej Thomas! Kul att få livstecken från gamla I sjuttingar och nu vet jag att du är i Östersund. Jag har dåligt med bilder på "våra" gamla terrängfordon, men om du har några får du gärna höra av dig.Gunnar Klassonhttps://www.blogger.com/profile/11731491397710169222noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6221268604317871065.post-19361254111934510612011-11-02T14:03:22.884+01:002011-11-02T14:03:22.884+01:00Jag minns denna bussen redan från 90-talet, brukar...Jag minns denna bussen redan från 90-talet, brukar den inte återkomma en gång per år ungefär?<br /><br />Thomas: Jag vet iallafall att en av TGB 30-bilarna från I17 numera tjänstgör på LV6 i Halmstad då jag själv körde den under min värnplikt där :). Den går nu mera som radiolänkbil.<br /><br />/ChristianAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6221268604317871065.post-14603419654878467822011-11-02T00:09:52.476+01:002011-11-02T00:09:52.476+01:00Som före detta fordonstekniker kanske man är lite ...Som före detta fordonstekniker kanske man är lite skadad, men jag kan se det vackra i de gamla militärfordonen :)<br /><br />Har själv en sk pv-jeep (pvpjtgb 9031) och en Husqvarna mc (HVA 256A).<br /><br />Vore trevligt med en Sugga och en Duett också.<br /> <br />Har du bilder/stories kring fordonen från I 17 vore väl det en trevlig läsning?<br /><br />Ha det gott hälsar Thomas i ÖstersundThomas Brinkhttp://www.lattareliv.nu/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6221268604317871065.post-32487701172228489352011-11-01T23:38:55.662+01:002011-11-01T23:38:55.662+01:00Så kan det gå när inte hatten är påSå kan det gå när inte hatten är påSven under korkekenhttps://www.blogger.com/profile/11854195255100969842noreply@blogger.com