2007-09-03

Lite summering....

Detta är inlägg nr 238 sedan jag mest av en slump började blogga i april. Det kan därför vara dags att göra en liten uppsummering.

Rätt snart efter starten fick jag upp tempot rejält. Målsättningen har varit att det varje dag skall finnas någonting att läsa och det skall vara en bild i artikeln. Det har jag lyckats med bortsett från några dagar då jag var "tvungen" att åka på semester till Helsingfors. Till och med när jag var i Fredrikshavn den 8 - 9 juni kunde jag blogga därför att hotellet hade trådlöst internet. Nu skall jag strax i väg på en ny resa, men jag tar med mig laptopen så får vi se om jag lyckas bättre än i Finland. Jag återkommer till det.

I början fick jag hjälp av inte minst Per Dahlberg, ni vet han med TV-serien Svenska slag (som för övrigt just nu kommit på DVD. Gå in på http://www.ginza.se/). Han uppmuntrade mig och bekostade för egna pengar några länkar till uddevallabloggen.info och http://www.uddevallare.blogspot.com/ . Sedan var det också några som mejlade tips om Uddevallabloggen till kontakterna i sina adressböcker och frågorna började komma in.

Den 4 juli, dvs för exakt två månader sedan, lade tidningen Bohusläningen ut en länk till Uddevallabloggen på sin nätupplaga och sedan har ingenting varit sig likt. Jag har fått massor med mejl och hunnit svara på en hel del men jag hoppas att ni förstår att det vill till att hinna med. Jag tror att jag just nu har ca 15 frågor obesvarade. Några av er har fått vänta länge men jag kommer att svara.
Det finns nu så många artiklar i Uddevallabloggen att det kan löna sig att söka i sökrutan längst upp till vänster. Skriv in ett sökord och klicka på sök i bloggen. Det har också varit min tanke att det jag skriver skall sparas så att fler kan läsa. Det har till dags dato hänt några gånger att jag kunnat tipsa om tidigare artiklar.

Att döma av alla mejl har jag ju förstått att jag har många läsare. Men hur många hade jag ingen aning om förrän jag på morgonen den 9 augusti, efter flera dagars försök, lyckades installera en räknare som markerar en träff varje gång någon går in på Uddevallabloggen.

Besökssiffran per dygn ligger någonstans runt 300. Rekordet hittills för ett dygn var den 26-27 augusti med 378 besök.

Och nu vill jag förstås veta ännu mer om hur jag når ut så fr o m i morse så finns det en liten enkät längst upp till höger som jag gärna vill att så många som möjligt svarar på.

Och sist men inte minst så har ju många av er som läser Uddevallabloggen själva bidragit med intressanta inlägg och jag tar gärna emot mer sådant.//

3 kommentarer:

  1. Kul att intresset finns! Inte så konstigt då du till skillnad mot flesta andra bloggare skriver både bra och ofta, om något intressant!

    Stort tack!

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk som kan komma ut med så många intessesanta artiklar. För att materialet inte skall sina vill jag veta mer om bryggare i stan.
    Numera finns ingen? men dom har varit många, och både dom och bryggerierna har en spännande historia.

    SvaraRadera
  3. Hej Sven!
    Det kommer en del om bryggerier men det dröjer nog ett tag.

    SvaraRadera