2010-01-15

Hälsning från Sandra Hansson


Dubbla Vasaloppsegraren och nu senast segraren i Tjeckiens Vasalopp, Sandra Hansson, har kommenterat ett tidigare inlägg ("Bohusläningens guldjury överraskar igen?") och skriver:
"Hej!
Hittade denna trevliga blogg där det diskuteras mycket om mig. Så här är fakta: Jag flyttade till Uddevalla hösten 2002, där jag studerade på högskolan. Och precis -jag köpte en lägenhet på Föreningsgatan, så ni har bra koll ;-).
När det blev snö så gick jag med i Uddevalla IS. Var med och tränade med klubben på deras träningar och läger. Hade trevligt med alla andra skidintresserade. Sommarjobbade på Handelsbanken i Uddevalla tre somrar i rad.
Sedan fick jag bankjobb i Färgelanda o upplevde bankrånet där. Men efter rånet vill jag jobba på något annat ställe än Färgelanda. I samma stund hade jag gjort min skidcomeback. Ödet gjorde att en rekryteringsfirma hade sett mitt CV och snart hade jag fått ett bra jobb i Oslo. Där var det säkrare snötillgång vilket krävs för vidare satsning. Så jag sålde lägenheten och flyttade våren 2007.
Så jag har alltså bott i Uddevalla i nästan fem år och hade det inte varit för jakten på det "vita guldet"= snö hade jag säkert bott kvar än. Jag gillar Uddevalla massor, det skall ni veta!! Det är där i Sverige som jag känner som hemma. Kommer nog tillbaka när min skidsatsning är över.
Tack till ni som stöttar och hejar på mig i min skidsatsning. Det uppskattas!
Mvh Sandra Hansson"

3 kommentarer:

  1. Lycka till med skidtävlandet. Hoppas att vi åter få se dig i Uddevalla en dag. Din skidåkning och ditt leende ger stor livsglädje.
    Tack och välkommen åter!

    SvaraRadera
  2. Sorgligt att se dig på sportspegeln i dag 9 feb när du vann långloppet före Sereina Boner. Fick du hjärnsläpp?

    Har aldrig sett en svensk skidåkare skämma ut sig så på ett osportligt sätt. Det blir svårt att heja på dig i fortsättningen trots att du är svenska (eller norska).

    SvaraRadera
  3. Håller med Torgny. Du borde bli diskad Sandra.

    SvaraRadera