2010-02-06

Havrebilen


Vid besöket i hamnen i onsdags parkerade jag först på behörigt avstånd från M/S Hellevik och den pågående havrelastningen. Men där fick bilen inte stå då det pågick snöröjning så jag fick i all hast flytta bilen till strax intill Hellevik.
Det var inte bra. Då jag skulle köra därifrån var bilen täckt med havre eller havrebôs om man så vill. Jag skulle har kört direkt till en automattvätt på en bensinstation men omständigheterna gjorde att det inte blev så.
I stället kunde man se undertecknad på Skolgatan på eftermiddagen stå och skotta snö på bilen, som då var varm. Lite pinsamt var det och förbipasserande undrade nog om jag hade "alla hästarna i stallet". Med en mjuk borste kunde jag sedan borsta av snön och den värsta havrebeläggningen försvann samtidigt.
Sedan blev det för kallt för att tvätta bilen och nu är det havre överallt. På bilen, inne i bilen och i lägenheten. Ni vet ungefär som med granbarr som har en förmåga att dyka upp månader efter att man slängt ut granen.
Så nu har vi en riktig havrebil med ganska mycket havrekorn bl a i utrymmet mellan vindrutan och motorrummet. //

3 kommentarer:

  1. rolf ohlson2010-02-06 18:08

    Der finns väl några hästar under motorhuven? Dom kanske blir glada.

    SvaraRadera
  2. Glada hästar från franska Le Havre:>)

    SvaraRadera
  3. Det vete katten om inte du, som hade råg i ryggen att skotta snö PÅ bilen, troligen har försett den med havremotor?
    Majs, nej nice, som engelsmännen säger.

    SvaraRadera