2010-03-22

Efterlysning


Magnus Holmberg skriver:
"Hej Gunnar!
Jag och min mormor hittade detta fotografi där bla min morfar Olle Hansson (första raden, fjärde man från vänster) är med.
Han var på femtio och sextiotalen (sjuttiotalet?) byggnadsarbetare bla på byggen i norra Uddevalla (men också på andra ställen i Bohuslän).
Jag efterlyser nu svar på:
När (mer exakt) och i vilket sammanhang (arbetsgivare, varför tog man detta fotografi o dylikt) fotot är taget?
Var fotot är taget?
Vänliga hälsningar/Magnus Holmberg (Uddevalla) //

2 kommentarer:

  1. Här kan man ju gissa vilt och det gjorde jag också men det måste varit fel, för tidigt, för jag tycker mig plötsligt se en gammal klasskamrat på bilden och då måste vi vara framme minst i andra halvan av 60-talet. Och då är vi alltså i de norra stadsdelarna. Fönster och balkongdörrar i bottenplan tyder väl på det. Dalaberg eller möjligtvis Hovhult?

    SvaraRadera
  2. Bilden är sannolikt från Bohusgården, 50-talet. Mannen tvåa från höger högst upp är min farfar Einar Andersson.
    Jonas Andersson

    SvaraRadera