2015-01-18

Husvagnen var stulen - Snabbt återfunnen tack vare internet

Det visade sig att ägaren till villavagnen hade anmält den som stulen och lagt ut en länk på Facebook - Blocket. Flera av Uddevallabloggens läsare hade sett hans annons om stölden och ägaren kunde snabbt få veta var den stod. På sen eftermiddag bogserades den bort från Gustafsberg.

Till ägaren, som jag inte haft kontakt med, kan jag berätta att det var en bil som sent igår kväll utmärkte sig här på Gustafsberg. En mörkblå eller möjligen svart personbil med en vinge bak på bagageluckan körde sakta upp för backen. Det lät som den inte hade någon ljuddämpare och därför tittade jag ut genom fönstret. Den kröp över fartguppen på ett märkligt sätt. Jag fick för mig att den hade bogserat villavagnen över fartguppen på nervägen och att den då skrapat i guppen och att dragbilen nu försökte undvika att fastna.  Jag tänkte för en sekund att jag skulle ta fram kikaren och ta bilnumret men gjorde inte det.  //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar