2017-01-04

Känner du till konstnären Erland Berndtsson?

Insänt av Krister Kronlid:

Hej och god fortsättning! Känner du till en konstnär i Uddevalla vid namn Erland Berndtsson som var verksam i Uddevalla i början och mot mitten av 1900-talet? Bodde bland annat i huset på Klockarekroken som brann en julafton i början av 1950-talet... Han var min morfars kusin och jag skall imorgon få en av hans tavlor av en släkting. Tänkte att om någon kanske vet så är det du? / Med vänlig hälsning Krister

Nej, jag kunde inte svara Krister så nu hoppas jag att någon av Uddevallabloggens läsare har svaret!  //

2 kommentarer:

  1. ingen större målare eller ett annorlunda barn.... 6 vänstertår?

    SvaraRadera
  2. Det finns familjer där man föds med 6 tår- jag känner till en- även om det inte är så vanligt.
    Vet däremot inget om målaren.
    Inger Zetterberg

    SvaraRadera