2018-03-27

Domusbygget igen

 
 Insänt av Arne Kardbom:

Hej Gunnar!

För en vecka sedan hade du på din blogg en bild från bygget av Domusvaruhuset. Den fick mig att minnas några sköna sommarveckor 1967 då jag jobbade som praktikant på detta bygge. Det var min första direktkontakt med byggbranschen.

Ikväll kom jag att titta i mitt fotoarkiv och hittade då bifogade bilder av några av mina mycket trevliga arbetskamrater den sommaren. Minns tyvärr inte säkert några namn, möjligen heter gentlemännen iförda blå hjälmar Kjell och Calle. Vyerna över arbetsplatsen är kanske mest intressanta för att de visar kringliggande byggnader.

Hälsningar
Arne





3 kommentarer:

  1. Kjell Larsson flyttade sedan över till byggandet av höghusen på Sommarhemmet 1967 som platschef, och där jag fick förmånen att få arbeta tillsammans med honom som förste anställde. En mycket omtyckt arbetsledare.
    Gunnar O.

    SvaraRadera
  2. Blå hjälmar var arbetsledare. De två blåhjälmarna är fr. v. Kjell Larsson och Carl ljung, platschef.
    Kranföraren är Gösta Hahne.
    Detta bygge var mitt elddop i byggbranschen.
    Arne O

    SvaraRadera
  3. Blå hjälmar var arbetsledare. De två blåhjälmarna är fr. v. Kjell Larsson och Carl Ljung som var platschef. Kranföraren var Gösta Hahne. Domusbygget var mitt elddop i byggbranschen.
    Arne O

    SvaraRadera